green and brown building

ANALIZA DANYCH

Analiza danych pozwala zauważyć, że dzieci spędzają dużo czasu przed telewizorem. Ponad 28% młodych odbiorców przeznacza od 4 do 7 godzin dziennie. Potwierdza to wyniki badań D. Kowalczyk prowadzone wśród dzieci z milicyjnej izby dziecka (21), 32% badanych ogląda programy TV bądź filmy video około 3 godz. codziennie (Kowalczyk 1992).Tylkonieliczni respondenci poświęcajątymśrodkomprzekazudojednejgodziny.Wśród badanych znalazła się grupa (13%) dzieci, które korzystają z telewizji przez 8 -10 godzin zarówno w dzień powszedni, jak i w dni wolne od nauki w szkole.Wśród młodszej widowni, z szerokiej gamy programów telewizyjnych dla dzieci, dużą popularnością cieszą się „dobranocki”, filmy Disneya i Hanny Barbery, filmy rysunkowe emitowane na kanale „Polonia I” oraz takie programy, jak: Ciuchcia, Tik-tak, Teleranek i 5-10-15.Warte jest podkreślenie, że dużym zainteresowaniem wśród młodych odbior­ców cieszą się programy przyrodnicze. Popularny program Z kamerą wśród zwierząt ogląda ok. 30% dzieci zaś program Zwierzęta świata nawet 45%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *