Zawsze do pomocy koledze powinien zostać ktoś drugi albo nawet cały zespół. Nigdy nie należy zostawiać uczestnika wędrówki bez pomocy. Szybciej zostanie wykonana naprawa i we dwójkę szybciej „dojdą” do zespołu. Po każdym etapie dziennym, na biwaku czy kwaterze, trzeba rower dokładnie oczyścić z kurzu i błota, ewentualnie umyć, a także dokonać przeglądu technicznego, naprawić drobne uszkodzenia, podkręcać śrubki, aby następnego dnia nie mieć kłopotów na trasie. Przyśpieszenie tempa przed wzniesieniem pozwala na jak najwyższe podjechanie siłą rozpędu, jeśli dalsza jazda sprawia zbyt dużo kłopotu trzeba bezzwłocznie zsiąść z roweru i wolnym marszem skończyć podejście. W żadnym wypadku nie wolno pod górę jechać zakosami, gdyż łatwo wtedy o wypadek. Jadąc „pod wiatr” trzeba maksymalnie ograniczyć szybkość i stosować dość częste przerwy. Jazda wachlarzykiem, jako sprzeczna z zasadami ruchu, jest niedozwolona. Nie należy jeździć nocą, a jeśli z różnych względów musimy to robić, trzeba pamiętać o włączeniu światła i zachowaniu dużej ostrożności. Nocą nie wolno jeździć dwójkami, gdyż dwa światła mogą sugerować kierowcom, że przed nim znajduje się samochód.
